Bartosz
Krzysztanowicz

#

Garść wspomnień...

Podcast i Blog:

Strona na facebooku

Copyrights by Bartosz Krzysztanowicz - 2011

Moja interpretacja szkolenia z Blairem Singerem. Czysta wiedza.

Jak myślisz od czego zależy sukces sprzedaży ???

Tak absolutnie !!! Zgadłeś, niestety nie masz racji. Większość osób powiedziało że od produktu, spora, część że od marketingu, jeszcze inni że od determinacji. Niestety to są tylko części składowe wpływające na sukces, najważniejszym czynnikiem odpowiadającym za sukces jest ENERGIA J. Brzmi trochę ezoterycznie prawda ??? ale już wyjaśniam. Energia taka która nas otacza, Blair Singer na szkoleniu powiedział że jeśli zestawimy ze sobą dwie osoby mające tyle samo wiedzy, oraz takie same umiejętności, tak samo przystojne bądź piękne oraz mające sprzedać ten sam produkt, to wyższe wyniki będzie miała osoba która wytworzyła w sobie więcej energii. Co to znaczy mieć energię ??? To nic innego jak pozytywne nastawienie i witalność fizyczna (świeżość) umysłu i ciała. Dokładnie w tej dziedzinie należy szukać przyczyn niepowodzenia sprzedaży w firmie, Blair dodał : „Jeżeli sprzedaż nie idzie to nie ma to nic wspólnego z marketingiem ani produktem, wszystko dzieje się w głowie”. Ale skąd brać energię ??? Tak to jest pytanie. J Najlepszym ze sposobów „ładowania akumulatorów” są iwenty biznesowe, spotkania, książki, szkolenia, ale przede wszystkim zespół w którym pracujemy, a ważniejszy jest ten który sami budujemy, zespól ludzi dla których jesteśmy liderem, to zespół który będzie od ciebie wymagał. Dzięki temu stale będziesz dbał o swój rozwój.

Najważniejsze to nie myśleć „co myślą o mnie inni”.

Jednym z najważniejszych czynników niepowodzeń firm oraz sprzedawców są wredne wewnętrzne głosy w głowie, które zawsze doradzają, nawet w tym momencie mówią do ciebie co to za głosy, czy ten koleś powariował. Tak to są twoi mali doradcy którzy często niestety przekreślają twój sukces podam ci prosty przykład. Masz pomysł na biznes, wiesz że się uda, jesteś przekonany bo widziałeś sukces swojego znajomego, widzisz jak on chodzi na spotkania, rozmawia z ludźmi i miesiąc w miesiąc ma z tego pieniądze które Ty już dawno powinieneś mieć ponieważ jesteś od niego dwa razy dłużej w tej firmie. Determinujesz się, zbierasz w sobie Energię, idziesz na spotkanie, a w twojej głowie : „ale co ja mu powiem ? co on o mnie pomyśli ? czy nie uzna mnie za domokrążce ? ale jak ja będę wyglądał w oczach znajomych jak się dowiedzą ? itd. Itp.” STOP !!! CZY TWOJE POWODZENIE ALBO JEGO BRAK MA ZALEŻEĆ OD TAKIEJ BŁACHOSTKI ??? Skoro wiesz że firma jest solidna, można w niej zarobić bo widziałeś to na własne oczy, to co cię obchodzą jakieś bzdury podsuwane przez WREDNE GŁOSIKI !!!
Tak naprawdę to jeśli uda Ci się opanować te głosy i nauczysz się wytwarzać w sobie pozytywną energię, to masz już sukces w kieszeni. Statystyki mówią że 95% firm upada przez pierwsze 3 lata, a 85 % sprzedawców ludzi którzy posiadają ogromny potencjał oraz determinacje początkową poddaje się właśnie przez WĄTPLIWOŚCI którym ulegają wiedzeni przez Wredne Głosiki. Pamiętaj że prawdziwe centrum dowodzenia znajduje się w Tobie, to ty tak naprawdę odpowiadasz w całości za swój sukces, to nie rząd, nie podatki, nie państwo, tylko TY. Na świecie są historie ludzi którzy osiągają niemożliwe tylko i wyłącznie przez swoją determinacje, sam znam historię ludzi których wszyscy przekreślili (ty też na pewno znasz takie, rozejrzyj się) a oni jednak dali radę i pokazali całemu światu że można, jeśli tylko się chcę. Istnieje wspaniała książka, jak opanować swój wewnętrzny głos, autorstwa Blaira, którą serdecznie polecam.

Nigdy twoje wyniki nie będą większe od CIEBIE !!!

Twoje wyniki i sprzedaż jest ściśle związana z twoją samooceną, i absolutnie NIGDY choćbyś nie wiem jak się starał/a nie poprawisz swoich wyników jeśli twoja samoocena będzie na niskim poziomie. Blair Singer mówił : „Jeśli chcesz uzyskać najlepsze rezultaty musisz poradzić sobie z własnymi kompleksami, własnymi problemami”. Także do dzieła, stajesz przed lustrem i mówisz : Normalnie jestem zaj….sty/a, ale dzisiaj to już przesadziłem/am  J.

Lider to nauczyciel, ale i sprzedawca.

Każdy lider w grupie musi mieć cechy dobrego nauczyciela, musi potrafić praktycznie przełożyć wiedzę, ale również tak jak i wszyscy w grupie, musi sprzedawać. To ważna rzecz żeby zrozumieć że w TEAMIE każdy sprzedaje, jeden sprzedaje pomysł, drugi sprzedaje możliwości, trzeci swoje umiejętności, w połączeniu tworzy to zgrany zespół, w MLM-ie trzeba pamiętać że każdy zobligowany jest również do wykonywania pewnego obrotu, żeby biznes się kręcił, lider musi dawać przykład, to lider jest tym głównym sprzedawcą, musi on również znać swoją skuteczność i stale dbać o wyniki swoje oraz całej grupy, czyli obserwować działania i efekty całej grupy.

Musisz znać swoja skuteczność.

Blair Singer mówił że żeby uczyć się i być coraz lepszym, trzeba znać swoją skuteczność. To znaczy że trzeba wiedzieć ilu ludzi na 100 jesteśmy w stanie pozyskać do swojego biznesu, a żeby to wiedzieć musimy przeprowadzić 100 rozmów, i mało tego musimy te rozmowy przeanalizować żeby wiedzieć co tak naprawdę składa się na nasz sukces, a gdzie „strzelamy sobie w kolano” . Wynik 30 pozyskanych ludzi na 100 rozmów to jest dobry wynik, 10 to taki średni, 50 to jesteście Mega Skuteczni. Najlepszym motywatorem w biznesie są małe własne sukcesy, czyli założenie że się czegoś dokona (na miarę swoich możliwości) i wykonanie tego dokładnie i skrupulatnie. Np. pierwsza biznesowa rozmowa telefoniczna, druga i trzecia, pierwszy podpisany człowiek.

Kodeks Honorowy.

Jedną z najważniejszych rzeczy których brakuje w tej chwili w biznesach mlm, (jak mówi Blair) jest kodeks honorowy. Kodeks honorowy to zbiór zasad którymi kieruje się każdy z przynależnych członków, dla wspólnego dobra biznesu. Podstawowym z przykładów kodeksu honorowego jest 10 przykazań. 1. Nie zabijaj. 2. Nie kradnij 3. Nie pożądaj żony bliźniego swego, ani innych jego rzeczy (itd.) To jest kodeks honorowy dzięki któremu każdy z nas czuje się pewny i w porządku wobec drugiej osoby. KODEKS HONOROWY SPAJA STRUKTURĘ to w nim zapisane będzie czas pracy, wspólne cele i założenia grupy z których każdy z przynależnych osób będzie się wywiązywał. Do każdej nowo powstałej grupy należy stworzyć kodeks honorowy inaczej grupa skazana jest na upadek. Kodeks honorowy jest narzędziem dzięki któremu przestaje funkcjonować możliwość tłumaczenia się, ponieważ w kodeksie jest zapisane zrobisz to to i to wywiążesz się z tego tego i tego to będziesz miał sukcesy, jeśli się nie wywiązałeś to nie ważne czym było to spowodowane, po prostu się nie wywiązałeś i to jest powód braku twojego sukcesu.

Jak rozpoznać dobrego współpracownika ???

Dobry współpracownik do biznesu to nie ten który ma dużą wiedzę, ani ten który ma kasę żeby kupować produkty (chociaż tacy są bardzo ważni żeby biznes się kręcił). Najważniejszy jest człowiek posiadający dużo energii i zapału do pracy. Nie musi on być bogaty ani wyuczony, to Ty jesteś od tego żeby go wszystkiego nauczyć, a bogatym się stanie pracując w biznesie. Ważna jest energia którą potrafi wytworzyć przy budowaniu biznesu.

Własną energią zarażamy innych.

Kiedy uda Ci się wytworzyć w sobie energię i masz Power do sprzedania czegokolwiek to z pewnością to sprzedaż jeśli tylko uda Ci się go zarazić ta energią. Jeśli natomiast jego energia będzie cały czas niższa od twojej to bądź pewny że nic mu nie sprzedaż, gdyż najważniejsze to sprzedać siebie, klient nie kupuje produktu, klient kupuje twoją energię, twój zapał który masz w momencie sprzedaży.

Emocje vs rozum.

Kiedy emocje się podnoszą, proporcjonalnie maleje nasza zdolność racjonalnego myślenia i zaczyna nami rządzić adrenalina, to wtedy najczęściej następuje sprzedaż, kiedy podejmujesz decyzję pod wpływem emocji (okazji),  prosty przykład widać jak to markety manipulują nami w taki właśnie sposób przed świętami, wchodzimy do marketu a tam piękna choinka (taka jaką byśmy chcieli mieć w domu) kolędy w głośnikach, gdzieś z boku siedzi Mikołaj z którym można zrobić sobie zdjęcie (za darmo) wszystko po to żebyś pomyślał, „święta są raz w roku, chce je przeżyć w najlepszy sposób”, i wyciągasz z portfela pieniądze na pierdoły których normalnie byś nie kupił a w tym czasie wyglądają jakoś niezwykle korzystnie.  Albo inny, samochody najczęściej reklamują piękne skąpo ubrane kobiety, zastanawiałeś się dlaczego ???  90% mężczyzn kupuje samochód od tej „najładniejszej” kobiety a w tym momencie w głowie zaczynają pojawiać się myśli… „no przecież to jest okazja, przecież taka cena (tak naprawdę wyższa o prowizję dla tej kobiety) a jakie zawieszenie, no dosłownie musze go mieć”. Przyjeżdżasz chłopie do domu a tam żona czeka z obiadem i przypomina ci o remoncie, i nagle uświadamiasz sobie że wcale nie jest ci tak potrzebny w tym momencie samochód, nagle opadają emocje i czujesz się trochę jakby oszukany, ale oszukany tylko i wyłącznie przez swoje emocje.

Traktuj swój zespół poważnie.

Spora część liderów nie wymaga od swojego zespołu, podpowiadają jak działać i pytają tylko czy udało się zrealizować plan, jeśli się nie uda to wręcz czasami proszą, no zrób to zobacz ile na tym zarobisz (a w głowie osoby w takim zespole pojawia się myśl „no zarobię ale ty tez zarobisz więc powysilaj się żeby mi się zechciało coś robić”) STOP !!! TAK NIE WOLNO !!! Ustal narzędzia i zasady pracy, niech kodeks honorowy stanie się podstawą waszych relacji biznesowych, to według niego pracownik czy współpracownik w zespole ma realizować swój plan, nie wywiąże się to pokaż mu że nie zrobił tego i tego i jeśli zrobi to z powrotem będziesz z nim pracował, w tej chwili skup się na tym co masz do zrobienia i na ludziach aktywnych. Wiele osób może w takim momencie odejść do liderów którzy będą ich prosić o to żeby pracowali ale uwierz nie są ci tacy ludzie potrzebni, bo nawet jeśli uda ci się uprosić ich żeby w końcu coś zrobili to wyobraź sobie jak będzie wyglądała wasza praca… („no proszę zarób dla siebie trochę pieniędzy, proszę proszę….”)

Zawsze bądź o krok dalej od swojego zespołu.

Samemu również musisz wywiązywać się ze wszystkich swoich założeń, nie możesz tylko wymagać, musisz pokazać że da się to wykonać i ma to wartość. Musisz dać przykład, pokazać że można tego dokonać, najlepszym dowodem na podjęcie pracy przez twoich współpracowników są twoje wyniki. Jedną z ważniejszych rzeczy o której zwykle zapominają liderzy to atmosfera w grupie tzw. Środowisko pracy, dobra atmosfera w grupie może znacznie podnieść wyniki wszystkich jej członków.